21 Kasım 2011 Pazartesi

Yoganın yaşı yok...

Yoganın yaşı yok...

Yaklaşık iki yıldır yoga yapıyorum şunu söylemek isterim ki yoganın yaşı yok. Dileyen herkes her yaşta yapabilir. İlk başlarda bedenimdeki bazı rahatsızlıklardan ötürü yapmakta tereddüt yaşamıştım sonra en azından denemek istedim. Her yeni girişimde zihnimiz hiç ihtiyaç olmadığı halde devreye girip bize çeşitli olumsuzluklar ve korkular pompalar. Ben bunları kulak arkası ettim ve devam ettim yoluma. Bir süre sonra zihnim de beni takip etmeye başladı çünkü başka çaresi kalmamıştı.
         
Yoganın zararları veya yaralanmaları hakkında herkes bir şey söyleyebilir fakat beden sizin ve ona nasıl davranacağınıza karar vermek de sadece sizin elinizde. Bu özgürlüğü kullanın, bedeninizi yattığı yerden alın ve götürüp onu bir yoga kursuna yazdırın. Sonunda her ikinizi de mutluluk bekliyor.
         
Ben ve bedenim yogaya başladığım zaman mükemmeliyetçi zihnim çoktan bizden önce gitmiş başköşeye kurulmuştu. Amacı bu işi yapamayacağımız konusunda bize şov yapmaktı. Ben lafı onun ağzına tıkadım. Uzun lafın kısası bedenim, zihnim ve ruhum büyük bir ahenk içinde iki yıldır yoga yapıyoruz.
         
Yoga birlik demektir. Beden ve zihnin ruhla birleşerek huzura ermesi demektir. Hareketsiz ve tembel bir beden, her daim geveze ve canlı bir zihin; saf ve huzurlu ışık dolu bir ruh. Bu üçü bir araya gelir, aynı düzeye çıkar ve mutluluğu yakalarlar. Yoga bedensel olduğu kadar içseldir aynı zamanda. Bireyin olgunlaşmasını sağlar, zihninde ve bilincinde bir disiplin oluşturur. Beden, zihin ve ruh sağlığı uyumlu olduğunda o insan sağlıklı, huzurlu ve mutlu olur ve bunu etrafına da yansıtır.
         
Yoganın ilk öğrettiği şey şudur: "Önce sınırlarını bil, sonra onların üstüne çıkabilmek için gelişmeye başla." Hırs ve sabırsızlık sakatlanmalara yol açabilir. Yoga temelde bedenini tanımana olanak sağlar. Yapabilme kapasitene tanıklık edersin. Sonra yavaş yavaş sanki bir bina inşa ediyormuşçasına hareketleri bedenine uyarlayarak "Senin için en doğru olanı " bulursun.
         
Yoga aceleye gelmez sabır gerektirir. Bedenen sağlam, zihnen dengeli, ruhsal olarak onu almaya hazır olun.  O gün ve an kendiliğinden gelecektir.

Sabırla ve sevgiyle kalın,

Sy

1 yorum :