17 Ocak 2012 Salı

Hayat aslında çok basit, gerçekten de öyle…



Evet, gerçekten de hayat çok basit ve onu zorlaştıran ve içinden çıkılmaz hale getiren bizleriz. Yaratılmışız ve bize bir hayat sunulmuş ve biz ona, o da bize bakıyor ve ne halt edeceğimizi bilemeden oradan oraya sürüklenip duruyoruz. Peki, suç kimde? Bende mi yani? Soralım bakalım kendime… Aldım elime bir kağıt kalem ve geçtim sakin bir köşeye, başladım yazmaya…

Sen kimsin? Neye inanıyorsun? Kadın senin için ne demek? Erkek senin için ne demek? Çocuk nasıl yetiştirilir?  Hayvanlar hakkında ne düşünüyorsun? Para hakkında ne düşünüyorsun? Doğa sana ne hissettiriyor? Yemek yapmayı seviyor musun? Ev işinden hoşlanıyor musun? Bir arkadaşta aradığın özellikler nelerdir? Hayat hakkında ne düşünüyorsun? Yazarken neler hissediyorsun? Evliliğinden memnun musun? Çocuğunun davranışları hoşuna gidiyor mu? Güzel sofra hazırlıyor musun? En çok sevdiğin yemek hangisi? Spor yapıyor musun? Pilava kaç ölçek su koyuyorsun, neden?  Perdeleri neyle yıkarsan temiz oluyor? Hangi deterjanı alıyorsun, niye?  Beslenme şeklinin doğru olduğuna ve sana fayda sağladığına inanıyor musun? Yaptıkların arasında hoşuna gitmeyen davranışların var mı? Varsa ve hoşlanmıyorsan neden yapmaya devam ediyorsun? Günlük kullandığın kelimeler arasında sık sık tekrarladığın olumsuz bir kelime var mı? Gerçekten uygun olan durumlarda mı kullanıyorsun bu kelimeleri yoksa farklı anlamlar yüklüyor musun bu sözcüklere? Küfür ediyor musun? Bela okurken ne hissediyorsun? Hayatta yapmak isteyip te yapamadığın neler var? Yapıp ta pişmanlık duyduğun bir şey var mı? Keşke dediklerin var mı? Hoşlanmadığın zaafların var mı?

Yazdıklarıma dönüp şöyle bir göz atıyorum ve bunların hangileri benim kendi düşüncelerim ve onların sonucu oluşmuş deneyimlerim diye soruyorum. Düşündükçe, kazdıkça zihnimin içini bir de ne göreyim birçoğu bana ait olmayan davranışlar, yerleşmiş yargılar. Ne ararsan var; bir tek kendi şahsıma ait olan “öz düşünce ve duygular” haricinde. 

Bu soruları dilediğiniz kadar çoğaltabilir ve kendinize sorabilirsiniz. Önemli olan her sorduğunuz soruya vereceğiniz cevapta kendinize dürüst olmanız. Yazdığınız cevaplara tek tek geri dönün ve bakın o cevaplara. Gerçekten size mi aitler? Yoksa yıllardır beyninize yerleştirilmiş otomatik cevaplar mı? Eğer öylelerse bırakın onları bir kenara, temizleyin bu ön yargıları ve yerleşik düşünce sisteminizi.

Çünkü düşündükleriniz ve inandıklarınızın hepsi hayatınızı şekillendiriyor siz farkına varmadan. Düşünürsün, sözcüklere dökersin ve yaratırsın kendi hayatını. Bu basittir ve bir kez inandın mı değiştirebilirsin hem hayatını hem de kendini. İçimizde bir yerlerde bir çocuk var, doğduğu andaki gibi saf ve mutlu. Dürüst oldukça kendimize o çocuğa erişebileceğiz ve hayatı onun gözlerinden görmeye başlayacağız. Ben buna inanıyorum tüm kalbimle…

Hayat aslında çok basitmiş ben bunu anladım, anlık keyifler huzur ve kalıcı mutluluk veriyormuş görebildim. Ne mutlu bana; düşünüyorum, inanıyorum ve gerçekleştiriyorum.

Gökten herkese birer kırmızı, kocaman, lezzetli bir elma düşsün ve herkes sevgiyle bir ısırık alsın.

Sy




1 yorum :

  1. Sevili Selcan,
    Gerçektende hayat çok basit ve bir okadarda keyifli,tabi o keyfi alabilene.Öyle güzel ifade etmişsinki ,hayatı zorlaştıran nedenleri .Bir çoğumuz çocukluktan beri duyduklarımızı kesin doğrular olarak görüyor ve kabul edip o doğru üzerine yaşıyoruz,bir çoğumuzda neden,niçin diye sorguluyabiliyoruz.Bence çok küçük yaşta edinilmesi elzem bir şey sorgulamak.Bunu başarabilen kişi hayatının bir çok alanında özgürlemiş ve gerçek benliğini bulmuş,istediği ve istemediği şeyleri cımbızla ayırmış olarak yaşayabiliyor.İşte ozaman İç ve dış çatışmalara fırsat vermeden mutlu oluyor.Bunu senin gibi başaran umarım çoktur.Zira seninde ifade ettiğin gibi hayata gelme amacımız huzuru ve mutluluğu bulmak.Kendinden verdiğin örnekle, bunu başarabilmeyi isyteyipte realiteye dönüştürmekte zorlanan bir çok kişiye umut vermiştir.Zor yada kolay kavramı sadece düşünce şeklimize bağlı olduğunu bir kez daha bu yazın ile hatırlamak bana çok keyif verdi.Kalemin güçlü yolun daima sevgi ile aydınlık olsun
    Sevgilerimle
    Sulhan

    YanıtlaSil