25 Mart 2012 Pazar

Bir “Pazar” eğlencesi


Büyük kentlerde yaşam tüketicidir. Yorucudur, bu yüzden hep site yaşamı tercih edilir. Çöpün toplansın, kalorifer sorunun olmasın, teknisyen bulunsun arızaların giderilsin, bahçene bakılsın, ortak alanlar temizlensin; bunların yapılması için oldukça ciddi aidatlar öderiz ama olsun. Rahatımız sağlanır ya koymaz bize.

Bu düzeni tutturabilmek için yöneticiler seçilir, müdürler atanır, güvenlik şefi alınır, personel, personel odaları ve kaçınılmaz son gelir: Site toplantıları… Bu toplantıları genellikle hafta ortası gece yapmak isterler ancak herkes karşı çıkar yorgunuz derler. Cumartesi öğleden sonra yapmak isterler, gün ortası diye itiraz edilir. Pazar günü 12.00 ye koyarlar kimse itiraz etmez. Demek ki pazar feda edilebilen bir günmüş…

Bu hafta bizimde site toplantımız var. Evde yazı tura attık ben kazandım, eşim ağlamaklı yollandı toplantıya. Ben de geçtim masamın başına az sonra başlayacak olan toplantıyı sizlere canlı yayın aktarıyorum. Nasıl mı? Bir öncekinin, daha öncekinin, en eskisinin tıpkısının aynısı olacağı için, biliyorum. Bakın bizim sitede toplantıda neler konuşuluyor!

Hepiniz hoş geldiniz kat malikleri;
Bildiğiniz üzere her an her dakika her şeye zam geliyor. İşte bu yüzden yeni dönemde sizlere daha iyi hizmet verebilmek için aidatlara %.... zam yapmayı düşünüyoruz. Yapacağız da, istediğiniz kadar itiraz edin bir işe yaramaz! Ya çöpünüz alınmaz, ya güvenliğiniz sağlanmaz ya da parayı tıpış tıpış ödersiniz…

Ana mevzu budur. Gerisi boştur. Saatlerce tartışılır, hakaretler savrulur, personel acımasızca eleştirilir. Birbirine selam bile vermeyen kat malikleri aniden yandaş olurlar bu zam karşısında. Ancak yönetimde olanlar- kaldı ki onlar da bizdendir, kat malikleridir; ancak başka gezegenden gelmişçesine davranmaktadırlar- geri adım atmazlar. Sonuna kadar direnirler. 12.00 de başlayan toplantı saat 17.00 e kadar bağırış çağırışla devam eder, sonuç alınamadan dağılır. Ertesi hafta bir kâğıt yollarlar elinize: ”Her şey olması gerektiği gibi olacaktır. Merak etmeyiniz, bankaya şu kadar fazla parayı yatırdınız mı, sorun yok. Geçmiş olsun, saygılarımızla” derler bu notta.

Sevgili eşime geçmiş olsun diyor, kitabıma gömülüp, köpeğimle bahçe keyfime kaldığım yerden devam ediyorum. Ancak her canlı bunu tadacaktır, biliyorum; bir sonraki toplantıya ağır aksak adımlarla gidecek olan da benim! Ne demişler hayat müşterektir…

Sevgiyle kalın,

Sy

3 yorum :

  1. :))Kutsal pazar dinlencesi böyle halledildikten sonra,paralar her halukarda cukka:))geçmiş olsun :))Eline sağlık Selcanım...Berr

    YanıtlaSil