27 Nisan 2012 Cuma

İnsanın sabrı olmalı


Her şey olması gereken zamanda olur aslında zorlamaya gerek yoktur. Hep deriz ya her şeyin bir zamanı vardır, öyle gerçekten. Bize düşen olanı kabullenmektir…  İtiraz etmeden, sorgulamadan, sadece kabullenmek… Yolumuzu açacak olan bu duygudur. Kabullenme çıkışı gösterecektir… Sorun her ne ise aslında geçicidir. Kalıcı yapan bizleriz. Daha fazlasını isteyen ve yaratan bizleriz. Geleni kabullenmek bu sorunu ortadan kaldıracaktır. Geldiği gibi gidecektir. Sabır ve zamanlama ikilisine dikkat… Her gelenin bilgisi aslında bizde mevcuttur… Sadece bakmak yeterlidir. Görebilmek bir bilgidir. Sonra sıra bu bilgiyi özümsemeye gelir… Nasıl mı? Çünkü yaşam sonsuzdur, biz onu zaten biliyoruzdur. Şimdiden ya da önceden… Fark eder mi?  Bu varılması gereken bir düzey mi?

Her şeyin bir kaynağı vardır. Kaynağa gitmek sorunu çözmede yardımcıdır. O andaki araştırmanız gereken konu duygularınızdır. Sadece size ait olanları, gizli saklı kalmış olanları eşeleyin. Duygu ve düşüncelerimize anlayışlı davranırsak onlar da bize yol gösterici olurlar. Kendinize bakın, dönün içinize, sevgiyle ve şefkatle... Aradığınız kaynak orada. Bekleyip durduğunuz çıkış orada…

Sabırsız duyguları ayıklayın. Size acı veren duyguları mercek altına alın bakın. Altında ne tür inanç ve kalıplar var acaba? Kısıtlayıcı, engelleyici, yargılayıcı… İç dünyamızı özgür kılırsak özgürleşiriz. Tercihlerimiz var, her zaman. Kendi adıma hep şu anda olanları tercih ediyorum. Gerisi her zaman olduğu gibi olmaya devam ediyor çünkü. Bu benim tercihim, an’ daki tercihim geçerli, hayatımın akışı içinde… Doğru olduğunu biliyorum. Nereden mi biliyorum? Çünkü bunu seçtim, benim seçimim ve ben onu yaşıyorum. Benim için yeterli…

Bu varılması gereken bir düzey mi? Bilmiyorum. Eğer öyleyse ben orada mıyım? An’ da isem evet oradayım. Bunu öğrendim ve deneyimledim. Nerede mutlu isem oradayım artık. Kendimin farkına varınca ortalık aydınlandı sanki ışıl ışıl. Işığa karşı daha sabırlıyım. Zamanla ışığa alışıyorum, ışık da bana. Şu an keyfim yerinde. Bu bana yetiyor… Nefes alıyorum ve veriyorum, hayat değişiyor. Ben değişiyorum. Zaman akıyor. Belki de akmıyor… İşte bu!

Sevgiyle, sabırla ve zamanında kalın,

Sy

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder