6 Nisan 2012 Cuma

Bana yardım eder misiniz?


Bana yardımcı olur musunuz? Dünyamı değiştirmek istiyorum. Şaka değil gerçekten istiyorum. Sevgi, huzur ve mutluluk içinde yaşanan, paylaşımın dorukta olduğu, saygının yer aldığı bir dünya düşlüyorum. Bu düşümü de gerçekleştirmek istiyorum. O yüzden lütfen çağrıma kulak verin. Nereden bulabilirim bu niteliklere sahip bir dünyayı?

Sizden ses çıkmayınca bunun için bir adım attım, hem de kocaman bir adım.” Ayıya sormuşlar ensen niye kalın?” Cevap vermiş: “Kendi işimi kendim yaparım da ondan” demiş. Bendeki de bu hesap işte, kendi dünyamı ele aldım. Mevcut olanı. Ne yapabilirim sizden ses çıkmayınca ben de böyle bir karar aldım. Yıkıyorum, parlatıyorum.  Kıyısı, köşesi darbelerden hasar almış; oraları tamir ediyorum.  Yamalar yapıyorum cicili bicili. Sonra vaz geçiyorum bu yaptığımdan. Eskisini tamir etmektense yeni bir tane almak istiyorum kendime. Arıyorum tarıyorum nihayet buluyorum nerede satıldığını. Ediniyorum hemen bir tane en parlağından. Başlıyorum düzenlemeye. Orasını burasını kırpıyorum, ekliyorum, yapıştırıyorum. Yerleştiriyorum gözümün odağına. Bakıyorum ona keyifle.

Zaman akıp gidiyor ve yeni aldığım dünya eskimeye başlıyor. Sağı solu pırtık pırtık olmaya başladı bile. Halbuki ne kadar kullandım daha? Hor mu kullanıyorum yoksa kıymet mi bilmiyorum nedir?  Kabahat niye ben de olsun ki, ben her zamanki ben işte; malzemeden çalmışlardır. Ne bozuk malzemeyle üretiyorlar her şeyi. Parama yazık, emeğime yazık diyorum kendi kendime. Gidip bir tane daha mı alsam yoksa garajdaki eskisini mi kullansam? Hay Allah! Yardım edin lütfen bana ne yapmam lazım?

Aniden fark ediyorum. Kala kalıyorum elimde iki dünya ile evin orta yerinde. Sol elimde eskisi, sağ elimde eskimeye başlayanı; uzun uzun bakıyorum her ikisine de. Ne yapıyorum ben? Bu dünyalarsan sayısız miktarda alsam bile değişen bir şey olmaz ki? Bana lazım olan şey dış dünyamı değiştirmek değil. Kendi iç dünyamı değiştirmem lazım asıl. Çünkü ben içten değişirsem eğer dış dünyam da değişir.

Kendimi alabildiğine sevmeye başlıyorum. Sağduyumu vitese takıyorum ve çıkıyorum yola. Yolda bir markete uğruyorum. Hoşgörü satın alıyorum kasaya geliyorum kredi kartımı uzatıyorum. “Burada geçmez” diyor kasiyer. “Nasıl yani?” diyorum.” Burada her bir şey satın aldığınızda yerine sizden bir şey vermeniz gerekir ödeme olarak” diyorlar. “ Ne bırakabilirim ki kendimden?” diye soruyorum. Hoşgörüyü tartıyor kasiyer ve “ Yargılarınızı ve egonuzu bırakırsanız yeterli” diyor. Çıkartıp bırakıyorum istediklerini. Hoşgörümü paketliyor ve harika bir gülümsemeyle” Diğer reyonlara baktınız mı? İşinize yarayacak çok şey var burada. Vaktiniz yoksa başka zamanda uğrayabilirsiniz biz hep açığız” diyor. “ O zaman paketim burada kalsın biraz daha dolaşayım” diyorum ve reyonların arasına dalıyorum keyifle. Empati buluyorum bir kenarda, sevgiye rastlıyorum ön stantta,  affetmeyle ilgili promosyon ilişiyor gözüme sol tarafta,  hakikat ve dürüstlük paketini ikisi bir arada olarak sunuyorlar; atıyorum hepsini sepete; gözüme ne ilişirse dolduruyorum. Tekrar kasaya geliyorum, aldıklarımı kasadan geçirirken güler yüzlü kasiyer; boşaltıyorum ceplerimi. Neler mi bırakıyorum orada? Ön yargılarımı, korkularımı, endişelerimi, bilinçaltımdaki kalıpları, nefretimi, öfkemi, kuşkularımı, batıl inançlarımı; ne geçiyorsa elime bırakıyorum orada…

Bir kuş gibi özgür eve geliyorum, aldıklarımı boşaltırken paketlerden şarkı söylüyorum. Hepsini yerleştirip bir kahve yapıyorum kendime ve geçiyorum salona. Aman Tanrım! İki dünyam da ben giderken leş gibiydiler, sönüktüler. Oysa şimdi pırıl pırıl parlıyorlar. Onları elime alıp salon büfesine seğirtiyorum. Büfenin aynasından yansımalarına bakıyorum; o kadar güzeller ki!  Aniden gözüm kendime takılıyor. Gerçek mi bu acaba? Onlar mı parlıyor yoksa ben mi? Bu ışıldama dünyalarımdan mı geliyor benden mi?

Artık biliyorum. İç dünyamı değiştirince dış dünyam da güzelleşiyor, parlıyor. Bunun bir mesaj olduğunu hissediyorum içimde. O yüzden yardım istiyorum sizden. Lütfen iç dünyanızı değiştirin. Değiştirin ki birlikte parıldayarak dış dünyamızı değiştirelim. El ele, birlikte…

Parıldayarak katılın bana,

Sy

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder